Témaindító hozzászólás
|
2010.06.10. 22:45 - |
Dettó mint a szabályrendszernél! Itt is azt szeretnén, ha a tábor eddig elvesztegetett szabadidejében próbálgatnánk a javításokat és az új ötleteket. |
[58-39] [38-19] [18-1]
Haligali!
Ha az élőholt tényleg csak valami nevetséges számú ÉP-t kap, akkor annyira mindjuk nem kéne erőltetni az önkéntes alapot. Ha egy kardcsapástól megfekszik, akkor úgysem fogja túlélni a csatát (a vértje gondolom nem érvényesülne). Viszont ki lehetne kötni pár dolgot, pl. nem futhat, ill. mondjuk max fél óra után mindenképp kimúlik.
Én egyébként nem vagyok híve a harci mágiáknak, ill. a varázsló-majd-elintézi-a-harcosokat-nyílt-harcban dolognak, de mint írtátok, ez egy harc orientált játék. A BM-nek így is elég szopás, hogy az izzó idegekhez meg kell érinteni a célszemélyt, pláne, hogy szegényke egy kardcsapástól megnyummad. Szóval nyílván nem fogunk az ellenséges vonalak felé rohanó BM-eket látni, amint visítva tépdesik a tekercseiket :D (ha meg mégis, akkor 1 jól irányzott vágás megoldja a problémát) |
babinéni cső!
örvendek a bm erősítésének, idén benne van a pakliban, hogy bmet hozok...
ezt az átkozósdit ugy gondoltam, hogy pl én a bm sutyiban megátkozom vmeik sarokból Kildart, mert rájövök, hogy az utóbbi piacéri üzletnél átvert. :D rámondom a varázslatot, eltépem a tekercset. a varázslat mondjuk 2 óra múlva fejti ki hatását, minek nyomán dzsat játszó barátunk a nap hátralévő részében gyomorgörcsben fog fetrengeni, hacsak egy nem gyógyítja meg (ergo papi gyógyítás varázslattal semlegesíthető). ugy gondolom, hogy leginkább ugy oldható meg a dolog hogy 1 tekercsért inkább kellemetlen, mint súlyos átkokat lehet szórni (gyomorgörcs, hamenés, fájdalom[semmi sebzés, csak fájás]), 2 tekercsért pedig súlyosabb dolgokat (végtagsorvasztás, nyelvrohasztás, agyhalál). ez adna egy feelinget a bm-nek, és súlyosságát tekintve sem ütősek, mivel bármely átkot egy normál papi gyógyítás semlegesít, és persze szabályrendszerileg kikötjük, hogy egyik sem halálos, semilyen esetben sem. igazából egyetlen dolog van ami bonyolítja a dolgot, mégpedig az hogy hogyan adjuk az áldozat tudtára, mert ugye elvileg erről csak a bm tud hivatalosan, meg esetleg aki látja. szóval vagy egy km szerű valaki fogja ezt közölni, vagy pedig a caster közli az áldozattal, hogy mostantól ezt érzed, itt bízván abban, hogy az áldozat nem él vissza a játék feletti tudással. az átok hatását nem fixálnám le,a bmek fantáziájára bízván, de persze vagy az áldozattal, vagy az illetékes km-el meg kell egyezni a hatásról, megelőzvén a túlkapást.
amugy az élőholtasdit szerintem se fogja senki sem bevállalni :D
inkább legyen kötelező a szolgálat, meghatározott ideig, pl egy óra, de hátrányaként a az áldozat emléxik feltámadása után, hogy ki és mit tett vele, szóval van benne kockázat..
egyébként énis felajánlottam még ősszel, hogy a papoknak dolgozok ki egyedi mágiákat, mindnek egyet, de ezt elvetettétek. ezt az elképzelést még mindig támogatom illetve az ajánlat még mindig áll. |
Haligali
lesz olyna aki élőhalottnak adja magát, hisz csata közepén nem lesz kedve 30 percet várni és igy kap 1 esélyt még
nem bonyolitanám, és nagyon drága lenne a varázslat ha parancsonként tekercset kellen eelhasználni.
minnél egyszerűbb legyen a varázslat mert a végén még ilyen kérés is lenne:
értellemmel való felruházás....
az élőhalott fogalom nagyjábol teljesülhet |
Tekintve egy élőhalott összetett gondolkodásmódját, nem lenne jobb, ha mondjuk egy utasítást lehet neki adni per tekercs, amit véghez kell vinnie a lehető legegyszerűbb módon (tehát azt mondom, hogy ölje meg X-et nem fog egy bonyolult kelepcét megalkotni ezért, hanem odamegy és főbecsapja. Ha megy.). |
Kérdés: lesz olyan aki önsztántából zombinak adja magát? |
Haligali
Mivel ez harc orientált live igy egyértelmű miért is vonakodok.
Amúgy nem vetettem el. A nyolc darabbal volt reggel is a gondom...
De mivel ez közel harci sebzés, mint amint irod igy azt mondon legyen. És az egyszerűség kedvéért (szegény jk-nak ne legyen bonyolult) a sebzése 4 ÉP legyen, igy nagy sebzést adok a BM kezébe, de kivédhető, és egyuttal nehezen is létrehozható |
Izzó idegek erősségéről egy kis összehasonlítás: Egy ember hosszú karddal akárhányszor tud hármat sebezni, kardtávolságról. Kétkezes csatabárddal megy a négy is. Az izzó idegek ugyanilyen sebzést adna, de csak érintéstávról, naponta maximum nyolcszor (tekercsszám, ugyebár), plusz a javasolt limitálás, hogy ezzel ölni nem lehetne, csak 1 ÉP-re levinni.
Szerintem egy csatabárd még mindig jóval "erősebb" ennél, viszont legalább a boszorkánymesternek, akinek a fegyveres repertoárja erősen limitált, jó korlátozott számú kiegészítés lehetne. Legalább lenne ok félni a sötét alakok bal kezétől : ) |
ui: elnézést a sok gépelési hibáért, megigérem h megiszom a KV-m és csak utána fogok gépelni :) |
Jó reggelt!
Kezdem a rossz hirrel: a szférikus varáuzslatokat elvetem. Egyszerű oknál fogva: nem működik mivel a legtöbb játékosnak az előző évi szabályok, és rendszer betartása is nehezen ment, de a kiskapuzás az megvolt. Nem szavazok neki bizalmat, és felboritja az egyensúlyt a papok között (de etk-ban is így van)
Viszont mivel BM-ért mindenki küzd ezért még a mai napon belerakom ezeket a varázslatokat (ami természetesen felveti h sok uj varázslat miatt sok veszekedés lesz mert nem ismerik és nem fogják tudni ki mit csinál... de ez nem szokott igy lenni mert ugye mindenki elolvassa a mágia rendszert...)
Élőholt teremtés:
varázsszöveg
A boszorkánymester eltép egy tekercset, majd megériti az elhunyt testet és kimondja a varázsszöveget. Ha ha halott lélek is bele egyezik akkor a halott test életre kell 1 ÉPvel a a boszorkánymester szolgálatába. Csakis az ő szavait hallja, és csak az ő utasitásait követi. Az élőhalott mindaddig él amig az életereje megvan , vagy ő maga úgy dönt h nem szoplgálja tovább a boszorkánymestert.
A varázslat feltételei:
1 boszorkány mester efgyszerre csak 1 élőholtat tud irányitani, azaz ha egy már szolgálatába van akkor másik halottat nem tehet élőholttá.
Az halott léleknek is bele kell egyeznie a varázslatba
Az élőhalott csak addig él amig el nem fogy az életpontja vagy már úgy gondolja nem szolgálja a boszorkány mestert. Ha igy dönt automatikusan meghal.
Ez a varázslat a boszorkánymestereknek lesz csak, nem bonyolitanám a papokat, mivel örülnék ha legalább ezeket be tudnák tartani mivel a többséget kell néznem.
2) izzó idegeken még gondolkozom, mivel egyenlőre túl erősnek látom
|
Túlélem. Ámde, lássuk Rajmund milyen véleménnyel lesz a dolgokról :D |
Kérek elnézést. Feledésbe merülrt. Kildar for president!! |
Mint azt kértem, játékon kívül maradjunk a Kildar megnevezésnél, bár sokaknak tavalyról mint "a lehúzós dzsad a piacról indokolatlan mennyiségű rejtett bicskával" lehetek ismerős :P Leone di Rosario majd az idei játékon lesz a karakterem neve, nagyon nem dzsadként. |
Ez már egy haladó szellemű ötlet :) |
Ahogy olvastam ezeket egyszerűen könnybe lábadtak a szemeim. Sosem láttam még ezekhez fogható szépséget. Leone di Rosario for president! |
Hali!
Most, hogy végre van horribilis mennyiségű időm, eszembe jutott két dolog, ami segíthet a boszmestereknek, és egyben a nem gyógyító papok kérdéskörét is megoldaná, két varázslatról lenne szó, talán találtok köztük hasznosat :
1) Élőholt teremtése: Technikailag megegyezik a 2009-es játékról Dante specializációjával, azaz egy 0 ÉP-n levő karaktert felhoz mondjuk 2 (vagy 3) ÉP-re, és az illető eljátssza hogy éppen zombi, időtartamban annyi korlátozással, hogy az illető az aktuális csata végéig (vagy zombiként elpusztításáig) köteles szolgálni a varázslat létrehozóját, közös megegyezéssel mindez tetszőlegesen kitolható (nyilván maximum az élőholt pusztulásáig). Alapesetben a boszorkánymesterek varázslatlistájának részét képezné, de a "gonosz" (pl. Tharr, Ranagol, Orwella, Verrion h'Anthall /már ha jól írom a kráni elf kalahora nevét/, hasonlók) papok is ezt kaphatnák Gyógyítás _helyett_.
2) Izzó Idegek v. Kisülés: A boszorkánymester bal kezével megérinti a célpontot, akinek ekkor az ÉP-i megfeleződnek (felfelé kerekítve, így egy ÉP alá nem tudja vinni ez a varázslat), vagy ha a felezés bonyolult, akkor sebződik mondjuk 4-et, de legalább 1 mindenképp maradni fog neki, hogy a fegyvereseknek is dolga legyen. Ezzel a boszorkánymester egy elég hasznos "brutalizálós" karakterré válhat, hiszen tudna vallatni, gyógyulni, vagy a vallatást/gyógyulást kihagyva többet sebezni, ami elég jól kompenzálná az indokolatlanul kevés ÉP-jét.
Papok ETK alapú szféra szerinti felosztását viszont nem támogatnám, azon egyszerű okból, hogy a szféra-eloszlás az ETK-ban nem valami kiegyensúlyozott. Ha az élőholt teremtése elfogadásra kerül, bőven elég lesz az is, ha a "jók" gyógyítani, a "gonoszok" zombiteremteni tudnak. |
Üdv!
Gondolkoztam kicsit ezen a témán én is, és lehet, hogy komplex a javaslatom - ezért nem is akartam itt tárgyalni, hanem csak a live estéin megosztani veletek -, de a papok akárhonnan is nézzük, nem ugyanolyanok, hiszen más istenek követői, akik más és mász szférák felett biztosítanak hatalmat számukra.
Nem lenne célszerű inkább szférikusan kidolgozni a pap varázslását, majd pedig az ETK alapján eldönteni, hogy melyiket használhatja ezek közül? Így elkerülhető, hogy egy alapvetően nem élet jellemű pap gyógyítson, vagy hogy egy alapvetően healer gonoszkodjon és vérengzést rendezzen.
Ezt a gondolatot továbbfűzve én még egyedi varázslatokat is hoznék be, vallástól függően, de ezt már nem kezdem el itt fejtegetni :)
Cyrr. |
Én, mint tavalyi törzskönyvezett bm, annyit fűznék hozzá ha szabad, hogy az életerő elszíváson kívül nincs igazi támadó varázslata, csak gyengítők, az is olyan, hogy inkább éri meg fegyverrel rontani a másikra. Egyszerűen nem volt kifizetődő az a -1 ÉP amit az ellenfél szenvedett el. Mert nekem ugyan jól jön, csak nem biztos hogy jó járok ha eltépek, elmondok és érintek egy ÉP-ért, ha mondjuk a kardom kettőt sebez és azzal még védekezni is tudok, vagy annyi idő alatt dobok két tőrt. Ha konkrét varázslatot kellene mondanom, én azt mondanám, a parancs varázs egyik testvérét lehetne betenni, és akkor határozottan eldől a mérleg a védekezés fele, ha már a jó isten nem áldott meg minket vértekkel meg légvédelmi pallosokkal. Vagy a másik orientáció akkor az életerőelszívás erősítése lehetne. Ott viszont a több ÉP sebzésen kívül sok minden nem jöhetne szóba. Ugye a rámutatás nem működne. |
Haligali
A héten szeretném már lezárni a mágia rendszert :)
1. isteni védelmek: Módosultak, maximális sebzés csökkentés 1re javaslat alapján. szóval mindne sebzés a védelem alatt állón 1et sebez
2. hazatérés: uj varázslatként betéve, korlát nélkül. A pap had meneküljön
3. csapást még mindig ellenzem, mivel baleset veszélyes főleg nagy csatákba.
4. Dobálos varázslatok, ez mindig is vitatéma. ezt még átgondolom és megbeszélem a többiekkel. ( amugy a dobótőr is az, de az nem az én asztalom)
5. bm: ha nem tetszik nem kell vele játszani. másik hogy konkrétumot kéret példát varázslatra. Olyan varázslat amely órák mulva fejti ki hatását sajnos nem életképes. Több év tapasztalata mutatja ,hogy ezek a JK függő varázslatok nem működnek csak veszekedéshez vezetnek
ui: tudjuk jol ki vagy :P
és én nem igy jegyeztem meg hanem: paplovag aki félmesztelen :P (szabályzat paplovag leirás-> fail.... ) |
énis idekontárkodnék már egy kicsit...
elsőképp, mint potenciális tavalyi bubihuszár, jómagam is ellenezném a sebezhetetlenség varázslatok játékba iktatását az ideji évben. én már tavaly is kettős indokból hoztam paplovagot, ez egyik a kedvenc dartonita feeling volt, a másik pedig az, hogy rámutassak ezen varázslat túltápoltságát, mivel jümagam, aki jóformán először harcoltam, halomra öltem a játékosokat, s mi több utólag magam is beláttam hogy veszélyes az a berserk üzemmód amit ilyenkor az adrenalinlöket az agyba pumpál... de erről kérdezzétek csak meg mamuszt, ő volt a szenvedőalanya eme eseménynek. egy szó mint száz, ez a varázslat indokulatlanul horribilsan erős, a babi néni is megmondja. :D
következő pontban én is támogatnám, akár e helyett a már mások által javasolt "Hazatérés" varázslat, bár én hozzátenném, hogy ez igen erős varázslat, csak a nagyhatalmu papok tudják használni elvileg, így én maximálnám ezen varázslat mennyiségét napi 1-re(avagy növelném a tekercsköltséget).
a papi "Csapás" nevezetű varázslat bevezetését. továbbhaladván, mivel ezen varázslatot feltételezhetően dobókomponensel érdemes megoldani, inditványoznám az összes varászhasználó kaszt számára elérhetővé tenni egy hasonló dobókomponenses támadómágia bevezetését (bmnek villámos téma, boszinak tüzes).
végezetül megjegyezném, hogy a boszorkánymesteri mágia bitang pusztulatosan fostos volt tavaly, így nem is bm-et hoztam, és remélem, hogy ídén ez revizálva lesz.... így pl a fent említett támadóvarázslattal, sőt esetlegesen valami késleltett effektes átokszerű, sunyiban szemétkedős dologgal, amit rámondanak a mit sem sejtő(!) áldozatra, akin órák múlva jelentkezik a hatás, legyen az gyomorrontás, nyelvrohadás, vagy bármi hasonló finomság...
egyébként, ha nem jött volna ne a névből, én bizony Csige vagyok (esetleg Vazul).... tudjátok a csúnya kövér darton paplovag, civilben szintén csúnya és kövér rokker :D |
Rajmund: Írtam mailt, benne elérhetőséggel. |
[58-39] [38-19] [18-1]
|